Wednesday, November 25, 2009

Result - 2009 Malaysia Bonsai & Suiseki Competition & Exhibition ( Batu Sahaja )



















2 comments:

madsoghe said...

assalamualaikum Tuan Haji,, apa kabar,, harap dalam keadaan sehat wal afiat ,,
Berkenaan dengan permainan batu ini saya sangat jahil pengetahuan tentangnya , tapi bila di amati secara mendalam ianya sangat indah sehingga seakan akan kita berada di sebuah pulau yang jauh terpencil dan jauh dari kebisingan kota raya,dan seakan akan ianya sebuah lukisan ,

saya ingin tahu di manakah bahan2 batu yang terbaik atau negeri manakah untuk mencarinya? ,

Tuan haji ,, teringin seandanya kita berpakat dengan kawan2 untuk berXPDC di alam nyata ,

Terima kasih Tuan Haji

Hj. Abd. Halim Hj. Salleh said...

Assalamualaikum Mat/ yoopo khabary. Selamat H.R Korban. Seadanya saya sihat.

Mat! jangan sebut jahil, dalam dunia ini tiada benda yang mustahil. Jadikan "global champion"/ minda muslim super sebagai acuan/ modul yang mampu melahirkan insan yang hebat.

Allah menjadikan dunia ini amat indah untuk umatnya dan bagaimana pula umatnya menikmati pada jalan yang betul dan sebaliknya.

Boleh dikatakan seluruh negara kita terdapat batu. terbaik atau tidak bergantung kepada ciri2 dan kuanlitinya. Batu juga seperti bonsai di mana terbahagi kepada bentuk2 serta pelbagai kategori.

Pada saya, hobi ini amat bagus, jika Mat betul2 berminat, saya boleh menghubungi kawan saya untuk membuat ceramah tersebut dengan sedikit insentif.

Niat XPDC tersebut bagus sekali, itu hari presiden MBSS dan kumpulannya mengadakan ekspedisi dan menyelam di Tasik Kenyir dan di 'guide' oleh En Danial. Tapi sekarang ini maaf musim hujan tunggu betul2 kemarau.

Selamat Berkarya.

T/Kasih
Sekian/Jumpa lagi.
Wassalam.